Rodzaje korespondencji biurowej

Korespondencja biurowa – rodzaje

Praca w biurze nie należy do najłatwiejszych zwłaszcza, jeśli pracownik ma obsługiwać korespondencję biurową. Wyróżnić można w tym przypadku korespondencję przychodzącą (otrzymywaną), wychodzącą (wysyłaną) oraz wewnętrzną (między pracownikami danego biura). Każdy z tych rodzajów korespondencji biurowych jest bardzo ważny dla jej prawidłowego funkcjonowania, a więc należy cechować się dużym refleksem, logicznym myśleniem, ale też umiejętnością pracy pod presją czasu, aby sprostać temu wyzwaniu. Dodatkowo korespondencję biurową można podzielić na następujące kategorie: pisma oraz notatki, polecenia, protokoły, a także sprawozdania oraz raporty. Jest tego naprawdę sporo, a każdy rodzaj czymś się od siebie różni, dlatego wiedza osoby, która zajmuje się obsługą tego typu korespondencji na co dzień musi być bardzo bogata. Na szczęście właściciele biurowców wysyłają takich pracowników na specjalne szkolenia, gdzie można podnieść kwalifikacje w tym zakresie i przygotować się dobrze do tej pracy.

Zobacz także zasady profesjonalnego zarządzania korespondencją biurową – https://btg-szkolenia.pl/zarzadzanie-profesjonalna-korespondencja-biurowa-zasady/